Copywriting Sudah Pupus?

Copywriting Sudah Pupus?
Tidak.

Sebab?

Selagi Wujudnya Manusia, Selagi Itulah Ada Copywriting

Mula-mula, kita perlu faham apakah maksud copywriting.

Copywriting = Jurujual di dalam media = Mempengaruhi prospek di dalam media.

*Contoh media ialah seperti surat, surat khabar, internet dan seumpama dengannya.

Jadi > Copywriting = Mempengaruhi prospek.

Maksud yang lebih jelas, copywriting ialah cara-cara untuk mempengaruhi seseorang itu di dalam media.

Contoh:

Bro A tengah beratur nak photostat IC dan Bro A kata pada Bro B begini:

"Bro, boleh tak gua photostat IC dulu. Sebab nak cepat."

Dengan sukarelanya Bro B mengalah.

Di dalam contoh di atas, salah satu teknik copywriting yang digunakan oleh Bro A ialah Reason-Why.

Jadi, itulah fungsi copywriting.

Sebab itu saya kata selagi mana wujudnya manusia selagi itu ada copywriting.

Daripada Penulis

Sebenarnya, kita semua dah tahu copywriting.

Kalau kita boleh pengaruh seseorang itu setuju dengan pendapat kita, maka kita sudah boleh buat copywriting.

Apa yang membezakannya ialah copywriting di dalam bentuk penulisan.

Sebab itu ia dipanggil copy-writing.

Writing = Menulis.

Sumber gambar.
Newest
Oldest

1 comments:

Click here for comments
Tomy2020
admin
April 3, 2020 at 8:21 AM ×

It was a very helpful post thanks for your post

friv 1
friv 1000
friv 20
friv 3
Kizi 1000
Y8 Game
Y8 Games
kizi 5
friv 8
Kizi 5

Congrats bro Tomy2020 you got PERTAMAX...! hehehehe...
Reply
avatar
Danial Abdul Rahim